Ajánlott napi tápanyagbeviteli arány

Jó makrotápanyag arány a fogyáshoz

jó makrotápanyag arány a fogyáshoz hogyan lehet lefogyni a rajongótól

A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy lefogy a jó bbc ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.

Azonban bárki bármit is mondjon, egyáltalán nem mindegy, hogy az az energia milyen tápanyagokból származik.

Diéta és Fitnesz Az egészséges táplálkozás és a fogyás egyik alappillére a makrotápanyagok megfelelő mennyiségű és arányú bevitele.

A kalória mellett a legfontosabb dolog, amit a sikeres zsírégetéshez szem előtt kell tartani, az a makrotápanyagok, vagyis a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék megoszlása a napi táplálkozásban.

Miből mennyi kell?

jó makrotápanyag arány a fogyáshoz legjobb teafajták a fogyáshoz

A fenti tápanyagok mindegyike ugyanannyira fontos az egészséghez, de nem mindegy, milyen formában vesszük magunkhoz.

A szénhidrátok például három csoportra oszlanak: beszélhetünk cukrokról, keményítőkről és rostokról. Mivel a zöldségek és gyümölcsök is sok rostot és növényi cukrot fruktózt tartalmaznak, látszik, hogy a teljes szénhidrátmentesség nem megoldható. Ami igazán káros, az a finomított, feldolgozott szénhidrát - a finomlisztből készült, kristálycukrot tartalmazó ételek.

  • A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével.
  • 3d liposonix karcsúsító
  • Minden makrotápanyag — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára.
  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  • Egészséges makrotápanyag arány a fogyáshoz, Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat
  • Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat?

Ugyanígy vannak esszenciális, az egészséghez elengedhetetlen zsírok - ezek nagy része növényi eredetű, míg a a telített zsírok - ezek többsége szobahőmérsékleten szilárd állagú és állati eredetű - akár teljesen el is hagyhatók. A jó makrotápanyag arány a fogyáshoz aránya a táplálkozásban nem kőbe vésett. Ezen belül, attól függően, hogy az ember mit akar elérni, növelheti vagy csökkentheti egyes tápanyagok hangsúlyát.

jó makrotápanyag arány a fogyáshoz vreau sa slabesc in 2 saptamani

Ezek az adatok az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlásain alapulnak, de számos étrend magasabb fehérje- vagy éppen zsír- és alacsonyabb szénhidrátadagokkal dolgozik.

A fehérje különösen fontos edzés mellé, ugyanis ebből építkeznek az izmok.

SZÁLKÁSÍTÁS ÉTREND - az étrend a fogyáshoz

Segít leküzdeni a farkaséhséget is, mert hosszan eltelít, és lassabban éhezik meg utána az ember. A pontos grammadatok viszont egyénenként eltérnek, ezt a napi kalóriaszükségletből lehet kiszámolni, amihez ismerni kell először is az alapanyagcsere mértékét, ez az az energia, amire a testnek a működéshez szüksége van akkor is, ha egész nap fekszik az ember.

A számítás egy egyszerű képlettel elvégezhető: 6.

jó makrotápanyag arány a fogyáshoz zsírégető tomtom

Ezután ebből az adatból ki kell számolni a napi tényleges kalóriaszükségletet, amely az az energiamennyiség, amire a napi átlagos tevékenységeid mellett szükséged van. Ez a számítás könnyű, mindössze meg kell szoroznod az előbbi összeget 1,vel attól függően, hogy mennyire vagy aktív, ha például szellemi munkát végzel, és csak heti egy-kétszer sportolsz, a képleted: alap anyagcsere x 1,5. Attól függően, hogy fogyni szeretnél-e, le kell vonni a napi kalóriaszükségletből további kalóriákat.

jó makrotápanyag arány a fogyáshoz üres mellek fogyás után

Ha ez megvan, innen már csak egy ugrás, hogy megkapd a jó makrotápanyag arány a fogyáshoz makroadatokat.