Mi az a „zsírégető pulzus”?

Zsírégető zóna meddig. A zsírégető zóna nyomában

Mi az a „zsírégető pulzus”?

Előző cikk Következő cikk A zsírégető zóna nyomában Sokan propagálják, hogy alacsonyabb intenzitású kardióedzést kell végezni, mert akkor égeti a szervezet a zsírt. Ez zsírégető zóna meddig elképzelés olyannyira közkeletű, hogy még a kardiógépek gyártói elhelyeznek egy kis táblázatot a gépeik kijelzője mellé, ami pulzustartományokat mutatja.

Ezekből leolvasható, hogy a korodtól függően milyen pulzustartományban kell edzened a kívánt hatás zsírégető zóna meddig. Csak hogy lásd, miről beszélek, egy ilyen táblázat körül-belül így néz ki: Ezen a táblázaton a felső vörös sáv teteje zsírégető zóna meddig zsírégető zóna meddig a maximális pulzust, ami még az adott korban biztonságosnak mondható.

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Ezt fogjuk a maximális intenzitásnak nevezni. Vagyis elképzelhető, hogy ennél nagyobb erőfeszítésre is képes valaki, de az csak igen rövid távon tartható, mert hosszabb távon egyrészt nem is bírod, másrészt, ha bírnád is, szívműködési zavar léphet fel.

ecoslim lo trovo a farmaciában

Az összes többi edzészóna ebből a maximális pulzusból lesz kiszámítva. Egy dolgot itt fontos megjegyeznem, a fenti és a fentihez hasonló táblázatok olyan képletek alapján készülnek, amelyek mindig a maximális még biztonságosnak tartott pulzust számolják ki. Ám mint minden fitnesz képlet, ez is pontatlan és pusztán csak becslésre szolgál!

lefaraghatsz e a hűvös szobrászat után

Ha kíváncsi vagy a maximális biztonságos pulzusodra, akkor ez orvosi felügyelet mellett perc alatt egy kardiós stresszteszttel nagy pontossággal megállapítható. A fitnesz világában több tucat ilyen maximális pulzust megbecsülő képlettel találkozhatsz, én ezek közül a fenti táblázat elkészítésénél O. De ne feledd, az a biztos, ha orvosi felügyelet mellett nézeted meg!

A zsírégető zóna nyomában Most, hogy ezt átrágtuk, nézzük azt a híres zsírégető zónát. Mint láthatod, a legvilágosabb narancssárga szín mutatja a zsírégető zónát.

A zsírégető zóna nyomában

A szervezetedet nem nagyon hatja meg, amíg számára nem észrevehető egy edzés intenzitása. Valóban létezik zsírégető zóna, tehát nem teljes átverés az egész.

10 kg fogyás 8 hét alatt

A zsírégető zóna magyarázata Amikor elkezdesz edzeni, a szervezeted azonnal elkezdi felhasználni az izmokban lévő glikogént. Az edzés elején oxigénhiány lép fel, amit a szervezet azzal kompenzál, hogy egyrészt gyorsabb oxigénfelvételre ösztökél vagyis gyorsabban fogod venni a levegőtés az oxigén kiszállítását is meggyorsítja vagyis növekedni fog a pulzusod.

Hasonló témájú cikkeink

Ha az aktuális edzésedhez szükséges oxigént képes a szervezeted szállítani, akkor aerob edzésről beszélhetünk. Ez annyit tesz, hogy van elég oxigén, és a szervezetedben minden puszta játék, móka és kacagás. A glikogénkészleted rendkívül nagy, szóval akár percig is ezt fogod felhasználni. Eddig még nincs szó semmiféle zsírégetésről.

A pulzus fogalma

Az még csak most jön. Nagyjából perc elteltével a szervezeted aggódni kezd, hogy az rendben van, hogy az oxigénszint megfelelő, de ő csak használja a szénhidráttartalékokat, jönni meg nem jön semmi.

Ezért úgy dönt, hogy fokozatosan csökkenti a szénhidráttartalékok felhasználását és ezzel egy időben nekikezd a zsírok lebontásának, hogy abból nyerje az energiát.

hogyan lehet jól lefogyni 4 csatorna

Vagyis az edzésed Innentől kezdve egyre nagyobb szerepet kap a zsír energiaként történő felhasználása. Hogy mennyi ideig edzel még a Ez nyilván nem úgy történik, hogy a Sőt, nem csak hogy fokozatosan áll át a szervezeted a zsírfelhasználásra, de ráadásul egyén függő, hogy ez mikor kezdődik el. Van, akinek már zsírégető zóna meddig A fentiekből már ez is látszik.

Oké, van zsírégető zóna.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Akkor most mi a probléma?! A probléma több szintű. Az alacsony intenzitású zsírégető tréninget a következőkben a magas intenzitású intervall edzéssel fogom összehasonlítani. Az intervall tréning röviden: ez egy olyan rövid, de nagyon nagy intenzitású edzés, amiben adott időközönként váltogatod a súlycsökkentő asztalok gyakorlat intenzitását.

Neked ajánljuk

Most, hogy ezt tisztáztuk, nézzük a problémákat a zsírégető zónában végzett edzéssel. Egyrészt, mint láthatod, a zsírégetés csak az edzésed Vagyis ha egy órát edzel, akkor még mindig elenyésző mennyiségű zsírt égettél el. A szénhidrátot pedig edzés után nagyon gyorsan visszatölti a szervezet. Egyéb esetben a tényleges zsírcsökkenés elenyésző. Kinek van már ideje és kedve három órákat edzeni?!