REVISTA SAÚDE - UNG-Ser

Nehezen fogyni ibs. Hogyan lehet fogyni az IBS-sel

Brecz Judit A napokban jelent meg egy hiánypótló kötet a tudatos táplálkozás és egészségmegőrzés iránt érdeklődők nagy örömére, Gyulladáscsökkentő étrend és életmód címmel.

Hogyan jött a könyv témájának ötlete és kettőtök duója? Miért pont a gyulladáscsökkentés került fókuszba?

Legyen türelmes Önmagával!

A vadonatúj könyv borítója Jaffa kiadó A Hisztaminintolerancia szakácskönyvemnél Zitát kértem fel, hogy szakmai kommentárokkal egészítse ki a receptjeimet. Így került minden ételhez magyarázat a hozzávalók élettani hatásairól.

Valamint a receptek után egy összefoglaló a hisztaminintolerancia hátterében húzódó gyökérokok feltárásáról és a gyógyuláshoz vezető út lépéseiről. Mivel jól tudtunk együtt dolgozni, elhatároztuk, hogy a következő könyvet már együtt fogjuk írni. A téma adott volt, mivel a krónikus gyulladás, egyfajta néma betegségként a civilizációs kórképek melegágya.

Hol szokták a legtöbben elrontani?

Kezelésével, megelőzésével számos, sokakat érintő egészségügyi probléma elkerülhető. Hogyan lett ennyire központi probléma az évek során a gyulladás, minek tudható be, hogy ennyire sok embert érintenek a belőle fakadó betegségek? Modern kori tünet ez, vagy régen is létezett, csak nem neveztük nevén?

Riasztó mértékben emelkedik a civilizációs betegségben érintettek mutatószáma. Már egyre fiatalabb korban látom nehezen fogyni ibs klienseimnél a cukorbetegség előszobájaként aposztrofált inzulinrezisztenciát akár tizenéves korú gyerekeknél isszinte mindenki szenved valamilyen emésztőrendszeri panasztól, és ijesztően emelkedik a daganatos betegek száma is.

Ha kutatjuk, hogy milyen közös nevező állhat ezek mögött a tendenciák mögött, akkor egyértelműen a táplálkozási szokásaink megváltozása és az ennek nyomán kialakuló szervezetszintű gyulladás a gyökérok.

Fogyás az IBS- betegek számára. Diéta irritábilis bél szindrómában szenvedőknek

Természetesen régebben is léteztek bizonyos betegségcsoportok, azonban, ha megnézzük, milyen mértékben alakult át az élelmiszer-fogyasztásunk a nagyüzemi termelés oltárán, akkor egyértelműen látható, hogy az elmúlt nagyjából 40 évben kell nehezen fogyni ibs a problémák forrását. A feldolgozott, dúsított és adalékanyagokkal készült élelmiszernek nevezett termékek egyáltalán nem szolgálják az egészségünket.

Sajnos azonban ezekre alapozzuk napjainkban a táplálkozásunkat, így nem csoda a rengeteg megbetegedés. Könnyű egyöntetűen alkalmazni ezekre a betegségekre egyfajta diétát, hasonló megszorításokat?

Ennyire sok az átfedés? A könyvben igyekeztem átfogóan megvilágítani ennek a három tünetcsoportnak a közös nevezőit, vagyis a lehetséges gyökérokait. Mindhárom esetben a teljes emésztőrendszeri regeneráció az, amely segíthet kilábalni a tünetekből, ezek megoldására ezért nem is egy diéta a javaslatom, hanem egy teljes életmódváltás. Kulcsfontosságú a szájflórától a gyomorműködésen át a felszívódás és az enzimműködés javítása, csakis így érhetünk el tartós állapotjavulást és fenntartható eredményeket.

Mik azok a tényezők és a legfontosabb tiltólistás összetevők, amelyeket ki tudnál emelni? Nem szeretem a tiltólista szót használni, mert attól már eleve egy korlátozó mechanizmus kapcsol be az emberek fejében. A gyulladáscsökkentő étrend alapja a változatos, tápanyagdús és teljes értékű táplálkozás: szinte minden fogyasztható, ami természetes valójában elérhető a környezetünkben: zöldségek, jó minőségű állati fehérjék és zsírok, kiegészítve bizonyos könnyen emészthető szénhidrátokkal.

  1. Hogyan lehet fogyni az IBS-sel - fegyelmezett
  2. Hogyan lehet fogyni és hasizom
  3. Méregtelenítő, fogtisztító diéta répával - HáziPatika
  4. Gyorsan fogyjon 7 nap alatt
  5. Az Instagramot használók körében még mindig az egyik legnépszerűbb műfaj az ételfotózás.
  6. A finomított szénhidrátok legelterjedtebb formája a búzaliszt, vagyis olyan liszt, amelynek külső korparétegét eltávolították.

Az a tapasztalat, hogy az emberek jó része indokolatlanul nagy mennyiségű gabonaipari főképpen gluténtartalmú és édesített tejipari terméket, hozzáadott cukrot és növényi olajokat tartalmazó készételeket fogyaszt, ezeket mindenképpen érdemes kerülni. Ha már emésztőrendszeri problémákkal küzdünk, akkor érdemes kihagyni a fentiek mellett a tojásfehérjét, a hüvelyeseket és az élesztőt is. Hogyan került a képbe a keményítő?

nehezen fogyni ibs 5 hét karcsúbb

Ez az új mumus a glutén és a laktóz után? A keményítő a növények raktározott üzemanyaga, önmagában egy kiváló szénhidrátforrás. A tönkrement emésztőrendszer azonban nehezen birkózik meg bizonyos keményítőfajtákkal, a könyv módszertana erre épül.

nehezen fogyni ibs márványok fogyás

Vagyis azokat a nehezen emészthető szénhidrátforrásokat javasolt kerülni a regenerációs szakaszban, amelyek megemésztése hosszabb ideig tart, és ezáltal nagyobb terhet ró az emésztőrendszerünkre. A regenerációs időszakot követően fokozatosan vissza lehet építeni ezeket a keményítőforrásokat is az étrendünkbe, tehát nem egy új mumusra találtunk.

  • A fogyás stratégiái az IBS-sel - Egészség -
  • Bivaly általános fogyás
  • Ahhoz, hogy tartósan és sikeresen csökkenthesd a súlyodat, valamint elkerülhesd a későbbi jojózást, kalóriadeficitre van szükség, vagyis hogy kevesebb kalóriát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyit a nap során felhasználsz, és energiaként elégetsz.
  • Kemény orrszarvú zsírégető

De itt is fontos megjegyezni, hogy különbség van aközött, mikor valaki hosszú éveken keresztül tönkretette a bélflóráját, és emésztőrendszeri regeneráció után normál mértékben fogyaszthat valamennyi gluténtartalmú ételt, illetve aközött, hogy normális esetben a felnőtt emberek emésztőrendszere nem alkalmas a laktóz tejcukor lebontására, mert az enzimműködés nem erre van beállítva.

Lehet-e teljes értékű ez az étrend, ezek a receptek?

nehezen fogyni ibs go fit karcsúsító készlet

Természetesen, minden létfontosságú makrotápanyag, vitamin, ásványi anyag rendelkezésre áll a javasolt étrendben. Kiknek ajánlanád ezt a könyvet, csak az adott betegségben szenvedőknek, vagy akár életvitelszerűen is hasznos lehet így étkezni? Szívesen mondanám azt, hogy csak az adott betegségben szenvedőknek, de látva a hozzám és a területemen nehezen fogyni ibs kollegáimhoz érkező, ijesztő méretű kliensáradatot, azt kell mondanom, a gyulladáscsökkentés életvitelszerű alkalmazása lehet a korlátozottságmentes életmód egyik záloga.

Sokan élnek folyamatos puffadással, savlekötő-használattal, nehezen fogyni ibs, hajhullással, női hormonzavarokkal, és azt hiszik ez a természetes állapot. Zsírvesztés traduction francais nem így van: éves korunkig teljesen reálisan élhetnénk korlátozottság nélkül, vagyis anélkül, hogy minden reggel ízületi panaszokra ébrednénk, vagy marékszám kellene nehezen fogyni ibs szednünk, úgy mint, koleszterin- és vérnyomáscsökkentők, cukor- és inzulingyógyszerek, fájdalomcsillapítók.

Szerettem volna egyedülálló módon egy olyan sorvezetőt adni az olvasóknak, ahol a regenerációs javaslatok mellett az is megvilágításra kerül, hogy melyek a gyulladás kiváltó okai, és rávilágítani, hogy egyénileg, tartós javulást milyen rendszerszintű változtatásokkal tudnak elérni.

nehezen fogyni ibs gyorsan fogyni 5 kilót

Ehhez szerintem nélkülözhetetlen, hogy megismerjük a teljes emésztőrendszeri működést. Én az edukációban hiszek, mert ha valaki kap egy gyomorsavcsökkentőt, de nem ismeri a mögöttes működést, hatást és várható következményeket, akkor nem is tud döntést hozni a saját egészségét illetően.

Hátrányok:

Ezért a megszokotthoz képest részletesebben kerül bemutatása az emésztési folyamat, maga a gyulladás kialakulása és lefolyása, és ezen keresztül mutatom be a refluxaz IBS és a SIBO regenerációs lehetőségeit.

A könyv alapvető módszertanát is részletesen tárgyaljuk, nehezen fogyni ibs a nehezen emészthető szénhidrátok bemutatása mellett megvilágítom azt is, hogy miért is nevezzük őket nehezen emészthetőnek, nehezen fogyni ibs hogyan tudunk ezen segíteni. Nagyon örülök, hogy helyet kaphatott a könyvben az egyéb életmódtényezők ismertetése is, hiszen a lelki, pszichés egyensúly, valamint az egészségünket alapvetően befolyásoló biológia óránk és a bélmikrobiom jó működése elengedhetetlen a tartós javuláshoz.

A könyv első fele tartalmazza az elméleti alapokat, a második felében pedig az erre épülő receptek találhatók. A második rész fő fejezetei: reggelik, saláták, levesek, húsételek, halak, vega ételek, desszertek.

Top receptek

Hangsúlyt kap a könyvetekben a stresszkezelés, lehetséges a gyógyulás e nélkül? Hatékony lehet a diéta, ha nincs lelki egyensúly? Én úgy hiszem, és az a gyakorlati tapasztalatom is, hogy a lelki, pszichés egyensúly alapvetően meghatározza a sejtjeink működését. Egy krónikus stresszben élő emberben olyan biokémiai eltérések mennek végbe, nehezen fogyni ibs teljes mértékben blokkolhatják például az emésztőrendszer helyes működését, gondoljunk csak a klasszikus vizsgadrukk okozta hasmenésre.

Akkor most jöhet a zsír vagy nem?

Sokakat értek olyan traumák életük során, amelyek felborították a kényes egyensúlyt, ezeket nem lehet pusztán fizikai megoldásokkal, étrenddel, vitaminokkal balanszba hozni. Meg kell értenünk a saját reakcióink mögött húzódó okokat, fel kell oldani a traumákat, magunknak megteremtenünk a saját egyensúlyunkat. A kötet a Jaffa kiadó gondozásában jelent meg.

Még több érdekes interjút itt olvashattok:.

nehezen fogyni ibs dieta pt slabit 5 kg