Fogyókúra helyett diéta

A zsírvesztés makrókon. A hatékony zsírégetés elmélete és számításai - Makro arány a zsírvesztéshez

Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél.

Amit kihagytam Makrók és hormonok Kezdjük a legfontosabbal: az izomzatunk és az aktivitási szintünk határozza meg, hogy naponta mennyi kalóriára van szükségünk. Ha legalább ennyit — vagy ennél többet — eszünk, akkor nem lesz súlyvesztés. Miért lenne?! A kalóriákkal a bevitt energia mennyiséget mérjük, és ha a szervezetünk megkapja az energiát, amire szüksége van, akkor mi a fenéért nyúlna a tartalékokhoz? Szóval ezt már most nyugodtan leszögezhetjük: a fogyáshoz a napi kalóriaszükségletünk alatt kell ennünk!

De most jön csak a csavar, mert ez önmagában nem elég! Ha elég lenne, akkor korlátozottabb beviteli mennyiségek mellett akár csipsz és csoki étrenddel is a zsírvesztés makrókon. Na persze fogyni lehet csipsszel és csokival is, csak a végeredmény nem lesz épp gusztusos.

a zsírvesztés makrókon

A felelős pedig nem más, mint a bevitt makrótápanyagok aránya, és ahogy a hormonjaink ezekre reagálnak. Menjünk sorban. A makrótápanyagok minden élelmünk alapvető alkotóelemei.

Szénhidrát

Ha a csicsás kifejezés nem is ismerős, a fajtái biztosan: így hívjuk együtt a fehérjéket, a szénhidrátokat, és a zsírokat. A fehérjék grammonként 4 kalóriát tartalmaznak, és az izmok építéséhez elengedhetetlenek. Egyelőre ennyit elég is róluk tudnunk. A zsírok grammonként 9!

a zsírvesztés makrókon

Ezekből mind vércukor lesz valahogyamit aztán energiaként hasznosítunk. A testünk viszont relatíve szigorú keretek között szeretné tartani a vércukor szintünket, amire hormonokat használ.

Az inzulin szerepe, hogy elpakolja a fölösleget — először az izmokba és a májba, de ha azok tele vannak, akkor bizony zsírtartaléknak.

  • Chris Aceto - Minden, amit a zsírégetésről tudnod kell | Preprocessor Blog
  • Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így?
  • Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így?
  • Fogyás ewing nj
  • A hatékony zsírégetés elmélete és számításai - Makro arány a zsírvesztéshez
  • A fogyás miatt öregnek látszol
  • Hogyan lehet lefogyni mazsorett próbák előtt

És minél jobban megszalad a vércukor szintünk, annál több lesz az inzulin is, hogy többedmagával rendet tudjon a zsírvesztés makrókon. Az inzulin kvázi ellentéte pedig a glukagon, ami akkor aktiválódik, ha a a zsírvesztés makrókon szintünk túl alacsony.

Ő ilyenkor elkezdi visszalapátolni a raktárakból a cukrot a vérbe, illetve segíti a leplombált zsírsejtek megnyitását is a plusz energiáért.

Különböző emberek, különböző makrok! - CustomBodyWorks

Ellentétes szerepe miatt mindig kb. Makrók kontra hormonok Itt áll remélhetőleg össze, hogy a mennyiségen felül miért számít a minőség is. A különböző makrók ugyanis jelentősen eltérő hatással vannak a hormonjainkra és a zsírháztartásunkra. A szénhidrátoknál a felszívódási sebesség a fontos! Az egyszerűek egyszerűen vagyis gyorsan szívódnak fel, ami miatt hirtelen megdobják a vércukor szintünket. Erre a válasz természetesen egy nagy löket inzulin, és sok inzulin mellett akkor is mehet zsírraktározás, ha amúgy a napi kalóriabevitelünk deficitben van.

a zsírvesztés makrókon

És ez az, amit sokan figyelmen kívül hagynak! Megoldásként válasszuk az összetett, lassabban és fokozatosabban felszívódó szénhidrátokat zöldségek, hüvelyesek, teljes kiőrlésű dolgokamik akár ugyanannyi kalória mellett sem eredményeznek olyan magas inzulin szintet.

Sőt, a bennük lévő rost — egy valag más pozitív hatása mellett — tovább lassítja az egyéb tápanyagok felszívódását is. A zsírok aránya az elraktározott zsír mennyiségét befolyásolja! Ha a sok zsírral egyszerre magas az inzulinunk, akkor az amúgy a zsírvesztés makrókon elvárható zsírtárolás alkalmával többet rakunk el.

  1. Zsírvesztés a pecs környékén
  2. De miért reagál a szervezeted másként, ha elvileg mindkét esetben több kalóriát égetsz el, mint amit bevittél?
  3. Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold! | Well&fit
  4. Mindannyian tónusos testre vágyunk.

Ezért, habár kelleni épp kell némi zsiradék is az étrendünkbe, csak ésszel! Ezen belül is igyekezzünk a telítetlen zsírokat olajok, magvak előnyben részesíteni. Igaz, hogy kis dózisban a telítettekre is szükség van, de nagy mennyiségekben egy csomó rossz hatásuk lehet.

Zsírégetés és az anyagcsere

Sűrítik a vért, és ezzel párhuzamosan az ereket meg pont szűkítik. A Shop. A fehérjék a glukagon termelést stimulálják! Arról nem is beszélve, hogy a fehérjék milyen fontos szerepet játszanak az izmok karbantartásában és fejlődésében. Ezekből pedig jól látszik, miért nem elég a kalóriák számolgatása, ha közben csipszet és csokit eszünk.

Jegyezzük meg, hogy a kalóriák mellett az inzulin a másik nagy játékos a helyes táplálkozásban a zsírvesztés makrókon a zsírraktáraink féken tartásában!

Ügyelnünk kell a Mennyit? Ha ezt a tényt sokáig figyelmen kívül hagyjuk, akkor egyre mélyebb gödörbe fogunk kerülni — ahonnan ráadásul egyre nehezebb lesz kimászni. Ez annyit takar, hogy az izmaink — részben a zsírvesztés makrókon rendszeresen magas inzulinszinthez alkalmazkodva — egyre kevésbé lesznek érzékenyek az inzulinra, és ezért egyre nehezebben tárolnak majd vércukrot.

a zsírvesztés makrókon

De a szervezet ugye továbbra is szinten akarja tartani a vércukorszintet, ezért még több inzulint termel és valahova csak azért is betuszkolja a fölösleget! Ha az izmokba diéta lényege megy, akkor majd megy a zsírba. Ezt tovább tetézhetjük sok telített zsír fogyasztásával — ami szintén roncsolja az izmaink inzulin érzékenységét — de a stressz, a dohányzás, a drogok, az alkohol, az edzés hiánya, a sok egyszerű szénhidrát, a kevés rost és a nagy testzsír százalék is rátehetnek egy lapáttal.

Persze soha nem késő visszafordulni, csak ahogy mondtuk, egyre a zsírvesztés makrókon lesz. A legdurvább az egészben, hogy egy darabig még úgy is tűnne, hogy eredményes a módszer és szépen haladunk.

Juhász Péter Sokan kértétek, hogy marha jó volna már valami olyasmiről írni, hogyan is érdemes kajálni!

És a túlélés nem feltétlenül kompatibilis a fitness magazinok címlapjaival. A szervezetünk az evolúció során arra fejlődött, hogy átvészelje az éhezéseket is.

a zsírvesztés makrókon

Ezért tartós kalóriahiány esetén hosszú távra tervez. Na, hát a szervezetünk nem hülye.

a zsírvesztés makrókon

Ha azt hiszi, hogy éhezés jön, akkor nem a nagy izomzathoz passzoló ütemben kezdi el felemészteni a tartalékokat, hanem először is leépíti az izmokat. Így már kevesebb kalória is elég lesz a napi fenntartáshoz, amit a jelenlegi tartalékokból tovább tud majd fedezni.

Evolúció és genetika

Szóval lehet fogyni a koplalással, és a mérleg mutatni is fogja. A baj csak az, hogy ez izomból és az izom által megkötött vízből megy. Ezzel pedig csökkentjük a napi kalória szükségletünket is. Vagyis ha egyszer újra enni kezdünk, a korábbi étrendünk arányaiban már még rosszabbnak számít majd, és gyorsan szalad minden fölösleg a raktárakba. Mindez nyilván nem könnyű. Sokan küszködnek, a zsírvesztés makrókon a kudarcot követő reakciókat embere válogatja.

Kiemelném azonban az egyik legtanulságosabb alkategóriát, ahol mindenért a genetika a hibás. Persze, a testalkatunk, a zsírsejtjeink száma és a tárolási hajlam is lehet változó… De leginkább a szokásaink vezetnek ide — és a kifogásaink.

Illetve hiába vannak apró eltérések a genetikai határaink között, ha már csak a határok megközelítéséhez Schwarzenegger-féle szinten kellene lenni. Szóval ne rinyáljunk, vállaljuk a felelősséget, és tartsuk karban magunkat!

Az edzés szerepe Fontos előre leszögeznünk, hogy edzéssel nem lehet egy szar étrendet rendbe tenni!