Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

Diéta kalória szükséglet

Egy átlagos, aktív, normál súlyú, fiatal nőnek napi kalóriára van szüksége a súlytartáshoz, és ennél zal kevesebbre, vagyis ra diéta kalória szükséglet heti fél kilós fogyáshoz.

diéta kalória szükséglet zsírvesztés ne demek

De sajnos a fogyókúra matematikája nem ennyire egyszerű, ugyanis számos faktor befolyásolja, mennyit ehet valaki naponta. Ilyen tényező a kor, a kezdősúly, az, hogy mennyit mozogsz, mennyire gyors az anyagcseréd, és így tovább.

Nem kell viszont félni, nem lesz szükség komoly matekozásra.

Általánosságban heti kb. A kalkulátor "Testtömege csökkentéséhez" mezőjébe törtszám is beírható, pl.

Honnan tudhatom, mennyit ehetek? Először is, ki kell számítanod a korod, a magasságod és a súlyod alapján az alapanyagcseréd értékét.

diéta kalória szükséglet fogyás oakville ontario

Az alapanyagcsere mértéke mutatja azt, mennyit kell mindenképpen megenned ahhoz, hogy a szervezeted megfelelően működjön. Ha ennél kevesebbet eszel, az anyagcseréd lelassulhat, és így éppen ellenkező hatást érhetsz el, a fogyásod egy idő után megállhat, hiába eszel kevesebbet.

Léteznek negatív kalóriás ételek? - 2015.03.05. - 9722perenye.hu

Ráadásul, ha tartósan fennmarad a koplalás, számolhatsz izomvesztéssel is, mivel a test az izomzat feléléséből fedezi a hiányzó energiát. Hullani kezdhet a hajad, romolhat a bőröd minősége, és csökkenhet a csontjaid tömörsége is a vitaminhiány miatt.

Ennél kevesebbet tehát nem szabad tartósan enni.

diéta kalória szükséglet megmagyarázhatatlan fogyás tinédzser

A másik érték, amire szükséged diéta kalória szükséglet, az a szinten tartáshoz szükséges kalória mennyisége. Vagyis ennyit ehetsz egy nap ahhoz, hogy ne nőjön a súlyod. Ez a centi magas, 70 kilós nő esetében azt jelenti, hogy naponta közel kalóriát kell elégetnie mozgással, vagy beiktathat heti két egyórás edzést, melyek összesen kalóriát égetnek el, és máris helyrebillentette a mérleget a heti fél kilós fogyáshoz.

A napi kalóriaszükséglet fogyáshoz az első dolog, amit ki kell számolnunk, amikor diétázni szeretnénk. Tudni kell a magasságod, súlyod, életkorod és a napi aktivitásod adatait, majd ebből lehet végül kiszámolni egy közelítő értéket.

Az interneten már számos kalkulátort találsz, ami megkönnyíti a dolgodat, ha ki akarod számolni, milyen edzést válassz.